2012. augusztus 29., szerda

Markó Attila hozzászólása a Tüntetés a Székely Mikó Kollégiumért Facebook-csoportban



Forrás: blogopedusz.blogspot.ro
Idejét éreztem annak, hogy elmondjam a véleményem, hisz az elmúlt napokban elfajulni látom a beszélgetést. Először is: én vagyok az a nemecsekernő, akinek a fülénél zörög a bilincs. Nem a ti fületeknél. Én vagyok a várományosa 1100x3 év börtönnek, a Mikó mellett minden más visszaadott ingatlan után. Ezért szépen kérlek, olvassátok végig figyelemmel (és alázatos lélekkel – tenné hozzá Sánta Imre közös barátunk, hisz ez egy református igeolvasás előtti lelkészi felhívás).

Nos először is, felmerült itt a politikamentesség kérdése. Én magam is azt mondtam mindig, hogy ebben az ügyben nem a pártzászlók, hanem az igazság zászlaja kell lobogjon. Ezalatt azt értettem, hogy se most, se később a Mikó esete ne lehessen politikai csaták vagy kampány tárgya. De ez nem jelenti azt, hogy álljon félre a politikum!! A politikusok azért léteznek, hogy ilyen vészhelyzetben is kiálljanak a közösségért! Ha nem tennék meg ezt a kiállást, akkor lehetne csak igazán jogunk szidni őket! Nem szabad elkergetni a politikusokat onnan, ahol közösségi érdekképviseletről beszélünk! Megértette ezt az RMDSZ is, és a Néppárt is! A politikumnak márpedig szava kell, hogy legyen ilyenkor! Bármi történt az ítélet óta, a politikum – hálistennek – nem „politizálta el". És hadd tegyem hozzá: amikor kint jártam köztetek, HVIM pólókat, árpádsávos lobogót láttam. Nem szólt semmit az RMDSZ, mások se. Itt mindenki (bocsánat: 6-7 ember!) szidja az RMDSZ-t – nem szólt semmit az RMDSZ, mások se. Itt mindenki (bocsánat: 6-7 ember) politikamentességért kiált. Miközben mit csinál? POLITIZÁL!! Aki tojást, paradicsomot emleget Kelemen Hunor vagy Tőkés László kapcsán, mit csinál? POLITIZÁL! Se Hunor, se Tőkés nem reagáltak erre, de én, mint érintett, megteszem, és kiáltó szóval szólok: egyetlen politikai szervezet se akarja kisajátítani magának se a Mikót, se szeptember elsejét! A börtöntöltelék elhaló hangjával kérlek utoljára: hagyjátok abba! Menjünk oda tisztességgel szombaton a Mikó elé és tisztességgel mutassuk meg, hogy egyszerűen MAGYAROK vagyunk...

És itt kérem meg Sánta Imrét is, akit végtelenül tisztelek és becsülök a kiállásáért, életemben ezután bármikor kezet nyújtok neki: érezze meg annak a fontosságát, hogy itt mindenki ugyanolyan tárt karokkal fogadott magyar ember, mint azok, akik kánikulában, esőben, szélben ott állnak közel két hónapja. Mindenkivel szemben lehetünk kritikusak, de épp akkor kell elvárjuk az általunk kritizált politikusok kiállását, amikor bajban a magyarság. Másképp mi hasznunk is lenne belőlük? Kérek tehát ismételten mindenkit: tegye félre nézeteit és legyen pusztán magyar. Jakubinyi, Csűry, Pap Géza, Adorjáni Dezső, Bálint Benczédi Ferenc, Kelemen Hunor, Tőkés László, és én magam is magyar emberként, magyar ügyért megyünk oda. Aki ezt nem így látja, aki tojást és paradicsomot dobálni jönne, aki fütyölni készül, az maradjon otthon.

Többet nem szólok, de szeretném, ha ezt a hosszú szöveget mindannyian egészséges gyomorral megemésztenénk.

Azzal zárom, amivel kezdtem: én vagyok az a nemecsekernő, akinek a fülénél zörög a bilincs. Ne tagadjátok meg tőlem a toleranciába és a békességbe vetett reményemet! És ezek után minden gyűlölködő és szidalmazó megjegyzéshez nagybetűsen gondolom majd hozzá, hogy SZÉGYEN, ÁTS FERI!

Isten óvjon minden erdélyi magyar embert attól, ami velem-velünk történik!

Markó Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése